Raport awaryjności [Część druga]

redakcja
02.12.2015 09:46
A A A

Fot. Flickr.com

Rozpatrując zakup auta używanego sprawdzamy wiele możliwości i parametrów, w tym również raporty awaryjności aut. Ich lektura potwierdza nasz właściwy wybór lub weryfikuje nasze preferencje. Często wówczas wybieramy odmienny model lub markę auta niż to, które zamierzaliśmy pierwotnie kupić.

 

 

Dokonujemy jednak wyboru i podejmujemy decyzję oraz ryzyko związane z zakupem auta używanego, w nieznanym stanie technicznym. Warto pamiętać o tym, że zawsze mamy wpływ na to gdzie dokonamy naszego zakupu. Skierujmy swoje kroki do dobrego komisu lub salonu aut używanych. Będzie on posiadał w swojej ofercie sprawdzone pod kątem technicznym pojazdy, dając również możliwość zakupienia auta z gwarancją w sytuacji wystąpienia awarii.

Już prawie dwa lata taką gwarancję dla aut używanych posiada w swojej ofercie VIP Gwarant Service (VGS). W tym okresie udało się zebrać i przeanalizować dane, dotyczące najczęściej występujących awarii i kosztów ich napraw, w świetle ilości zgłoszeń podlegających gwarancji.

 

 

Każdego dnia na Infolinię VGS zgłaszane są awarie aut używanych, a ich właściciele, posiadający wykupioną gwarancję VGS obsługiwani są przez fachowy zespół Konsultantów. W krótkim czasie uszkodzone auto trafia do jednego z sieci 600 serwisów firmy Bosch Car Service, AutoCrew lub VIP Serwis, z którymi współpracuje VGS. Klient posiadający gwarancję VGS w bezstresowy i bezgotówkowy sposób pozbywa się problemu. Po stronie VGS leży naprawa zepsutego auta, a co najważniejsze, Klient nie płaci za wykonaną naprawę.

Dokonana analiza wykonanych napraw obejmuje większość popularnych marek i modeli aut do 3,5 tony, w wieku do 15 lat. Poniżej przedstawiamy zestawienie elementów ulegających najczęstszym awariom. Jak widać, silnik, manualna i automatycz na skrzynia biegów, koło dwumasowe i zawieszenie to elementy najczęściej ulegające awarii i generujące najwyższe koszty napraw.

Kolejne elementy takie jak turbina, rozrząd czy komputer ulegają awarii rzadziej, generując jednak niemałe koszty naprawy. Awaryjność aut używanych jest przypadkowa i może trafić się każdemu a Klienci posiadający gwarancję VGS mogą uważać się za szczęśliwców, bo w razie wystąpienia awarii ich problemy rozwiąże VGS.