REKLAMA

Ford StreetKa - wciąż młody

Fot. Autotrader.pl

Prace nad tym modelem rozpoczęto jeszcze w 1996 r., jednak do sprzedaży trafił dopiero sześć lat później. Produkowany był na zamówienie w zakładzie włoskiego studia stylistycznego Pininfarina. Mimo kontrowersji jakie początkowo budził, roadster cieszył się bardzo dużą popularnością.

StreetKa nie jest demonem prędkości. Jedyny przewidziany dla tego modelu silnik - benzynowiec o pojemności 1,6 l, oferuje moc 95 KM. Auto potrzebuje ponad 12 sekund by rozpędzić się do prędkości 100 km/h. Jednak w założeniu twórców samochód ten nigdy nie miał być bazą dla wyścigówki. Od początku wiadomo było, że StreetKa jest niczym wykwintny gadżet, który będzie świetnie komponował się z powiedzmy... drogą torebką. Bo tak naprawdę trudno oprzeć się wrażeniu, że głównymi adresatami tego modelu są kobiety. Tym bardziej dziwi, że firma zdecydowała się zastosować ręcznie składany dach.

Tak czy inaczej, mały roadster Forda zdecydowanie ma coś w sobie. Dzięki kontrowersyjnej, a co za tym idzie - ciekawej, sylwetce nawet dziś przyciąga wzrok. Charakterystyczny, pokaźny kuper kryje jedną z większych zalet auta - bagażnik o pojemności 215 litrów, w którym zmieści się znacznie więcej niż rakieta do tenisa.

Ford StreetKa - ogłoszenie

Ford StreetKa - koszt części zamiennych

A co, jeśli boicie się zostawić na parkingu kabriolet z miękkim dachem? Was może zainteresować następna z naszych propozycji.

Ford StreetKa

 

Ford StreetKa

Ford StreetKa

 

Ford StreetKa

Add comment