REKLAMA

Krótka historia roadsterów

Mazda MX-5 (fot. Mazda)

W latach 20. XX wieku większość samochodów nie posiadała dachu, bądź wyposażona była z składane brezentowe pokrycie pospiesznie rozkładane w wypadku deszczu. Niedługo potem cały świat odkrył uroki stałych dachów. Wielka Brytania nie była wyjątkiem, ale to tam stałe zainteresowanie małymi (i niedrogimi) wozami sportowymi doprowadziło do rozkwitu niewielkich producentów oferujących nieduże auta ze składanym dachem. Do dziś (prawie) każdy entuzjasta motoryzacji kojarzy Triumphy, MG, czy Austin-Healeye.

Złote czasy roadsterów skończyły się w latach 60. MGB i Triumph Spitfire zniknęły z rynku w 1980, Triumph TR7 i TR8 w 1981, Fiat 124 Spider w 1982 roku. W latach 80. klienci poszukujący niedrogiego roadstera skazani byli jedynie na Alfę Romeo Spider - regularnie modernizowaną, ale technicznie pochodzącą z 1966 roku. Tę sytuację wykorzystała Mazda prezentując w 1989 roku model MX-5.

MGB Roadster (1972)MGB Roadster (1972)

Triumph Spitfire Mk IIITriumph Spitfire Mk III

Alfa Romeo Spider z końca lat 80.Alfa Romeo Spider 2.0 Aerodynamica z końca lat 80.

Add comment