REKLAMA

Kombi za 35 tys. zł. wybieramy najlepsze modele

BMW serii 5 kombi

BMW serii 5 kombi ((materiały prasowe))

Kombi - jak rozpoznać

Jeszcze kilka lat temu oferta producentów samochodów osobowych, wydawała się znacznie bardziej przejrzysta. Poszczególne modele sztywniej niż obecnie przyporządkowane były do konkretnych typów. Jeśli chodzi o auta kompaktowe oraz te klasy średniej, każdy kolejny model był zazwyczaj wprowadzany do sprzedaży najpierw w wersji hatchback oraz sedan, a dopiero później kombi. Podział na poszczególne typy nadwozia i związane z nimi przeznaczenie pojazdów również był stosunkowo przejrzysty – kierowcy potrzebujący niewielkiego bagażnika decydowali się przeważnie na hatchbacki, a ci przewożący więcej bagażu na te w wersji kombi. W międzyczasie pojawiły się minivany, SUV-y czy crossovery. Obecnie wybór samochodów osobowych, jest naprawdę duży i jednocześnie wybór samochodu osobowego zajmuje znacznie więcej czasu. Mimo boomu na SUV-y w minionej dekadzie, klasyczne kombi wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem, a nawet większym niż jeszcze kilkanaście lat temu.

Samochody osobowe kombi - to najprościej mówiąc - typ nadwozia samochodu osobowego o wydłużonej tylnej części, zazwyczaj w formie bagażnika przeznaczonego na bagaże. W odróżnieniu od typu hatchback wysokość kabiny nie zniża się aż do samego końca samochodu. Kombi wyposażone jest w potrójną szybę w tylnej części. A szyba bagażnika nie jest tak mocno odchylona od pionu jak w samochodach typu hatchback. Ponadto kombi - to nadwozie dwubryłowe.

Te widoczne gołym okiem cechy pozwalają na odróżnienie kombi od innych samochodów osobowych.

Zanim kupisz, sprawdź numer VIN!

Bez względu na to czy chcesz kupić samochód za 5000 zł, 10 000 zł czy 35 000 zł, warto poznać jego historię. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem dla Ciebie i Twojej rodziny. Niestety nie każdy właściciel przyzna się uczciwie do ewentualnych przeróbek pokolizyjnych. Drugą sytuacją, w której znajomość historii pojazdu bywa nieoceniona, jest ewentualna kradzież. Numer VIN pozwala na zweryfikowanie czy dany model nie figuruje na liście pojazdów skradzionych. Wato wiedzieć to przed zakupem. Poznanie przeszłości kupowanego auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Gdzie znaleźć numer VINGdzie znaleźć numer VIN (materiały prasowe)




Nasza opinia

Samochodów Kombi w klasie średniej za ok. 30 000-35 000 zł jest stosunkowo dużo. Okazuje się, że zbliżone pod względem wielkości kabin i bagażników samochody oferuje wielu znanych producentów tj.: Audi, BMW, Volkswagen, Skoda, Opel, Renault, Mercedes, Ford, Fiat, Mazda, Volvo, Toyota, Kia. Każdy z nich ma nieco inny charakter, kształt i parametry. Który najlepszy? Na co zwrócić uwagę wybierając samochód typu kombi? Oto nasza Top lista! 

Nasze TOP 5 - samochodów osobowych do 35 tysięcy złotych

Skoda Superb

Skoda Superb pojawiła się na rynku w 2008 roku. Rok później do oferty włączono rodzinną odmianę kombi. W roku 2010 Czesi zdecydowali się na wycofanie z oferty silnika 1.9 TDI i zastąpienia go silnikiem 1.6, o tej samej mocy – 105 KM. W roku 2013 auto zostało poddane kolejnej modernizacji. Przearanżowano zderzaki, w reflektorach, oraz tylnych światłach pojawiły się nowoczesne diody LED. Wprowadzono kilka zmian w palecie silników oraz w samym wyposażeniu pojazdów. Produkcję drugiej generacji flagowego modelu Skody zakończono w 2015 roku, w tym samym czasie na rynku pojawiła się kolejna generacja pojazdów. Najtańsze egzemplarze tej Skody dostępne są na rynku wtórnym, już za 10 000-20 000 złotych. To sztuki mocno zniszczone, sprowadzone z Anglii, po wypadkach, pożarach lub po powodziach. Ich zakup to ogromne ryzyko. Na auto w przyzwoitym stanie technicznym trzeba przeznaczyć co najmniej 30 000 zł. Najdroższe egzemplarze czeskiego samochodu wyceniono na około 100 000 zł.

BMW serii 5

BMW 5 to wyjątkowy kombi. Dlaczego? Ponieważ to jeden z najbardziej sportowych modeli z nadwoziem kombi. Do tego ma dość atrakcyjne ceny, co dla poszukujących kombi w przedziale 30 tys. zł - 35 tyś. zł, będzie dodatkowym atutem. BMW to marka rodzima, więc jeżeli zdecydujesz się na ten model, to tylko z udokumentowaną przeszłością serwisowania. Do wyboru masz silniki benzynowe i diesle. Z automatyczna lub manualną skrzynią biegów. Bardzo korzystnie wypadają również wersje benzynowe R6 sprzed liftingu, które mają wyjątkowo bogate wyposażenie. Jeśli jednak zależy Ci na aucie w przyzwoitym stanie, to musisz przygotować się na wydatek rzędu 35 000 - 40 000 zł.

Audi A4 B7

Audi A4 B7 to już od lat ulubione auto rynku wtórnego Polaków. Nie ma się czemu dziwić - ma poręczny rozmiar, oferuje ogromny komfort i wygodę, a przy tym bezpieczeństwo, które jest przecież sprawą kluczową. Są jednak rzeczy, na które trzeba uważać przy zakupie.

Gdy spojrzysz na wnętrze A4 B7, z trudnością odgadniesz, czy to stara, czy też nowa generacja. Jest elegancko, praktycznie i ponadczasowo. Charakterystyczna czteroramienna kierownica posiada kilka przycisków umożliwiających sterowanie podstawowymi funkcjami np. radiem. Na konsoli centralnej możemy znaleźć ekran nawigacji, zaś materiały, jak przystało na auto z grupy premium, są bardzo dobrej jakości.

Wersje silnikowe

I tu pojawia się odwieczny kłopot - co wybrać? Niekiedy zbyt duży wybór, to również problem. Tak może być z Audi A4 B7, gdyż pod maską może pojawić się zarówno słynny 1.9 TDI, jak i nieco nowszy 2.0 TDI, a nawet potężny 3.2 V6 FSI - taki silnik robi wrażenie. Wybór jest naprawdę imponujący, zwłaszcza że możesz wybierać zarówno spośród silników benzynowych jak i diesli.

Volvo V70

Szukając dużego, wygodnego i stosunkowo taniego kombi, wypada wziąć pod uwagę Volvo V70.

To solidne kombi kupisz już za około 7 000 zł. To nie żart! Tak sytuują się ceny rynkowe sprowadzonych, nie najgorzej wyglądających aut na sprzedaż. Do kwoty 10 000 zł możesz już wybierać całkiem swobodnie, a mając budżet nieprzekraczający 35 000 zł, bez trudu znajdziesz pojazd z górnej półki. Do wyboru są diesle i benzyniaki, automaty i manuale, a także nieliczne wersje z napędem na cztery koła. Niskie ceny używanych aut kuszą zwłaszcza rodziny, które potrzebują przestronnego kombi.

Co warto wiedzieć? Auto mierzy 4,7 m długości, więc małe nie jest, a rozstaw osi wynoszący 2756 mm zapewnia dużą przestrzeń dla osób z tyłu. Co więcej, na kanapie w miarę wygodnie pojedzie nawet trójka pasażerów. Przednie fotele to klasa sama dla siebie pod względem komfortu.

Konstrukcja V70 jest o tyle ciekawa, że pod maską umieszczono pięciocylindrowe silniki poprzecznie, przez co skrzynie biegów są niewielkich rozmiarów. Zawieszenie przednie to klasyczna kolumna MacPhersona, natomiast tył stanowi wielowahacz.

Renault Laguna III

Renault III to pojazd nad wyraz niezawodny i tani w eksploatacji. W dużej mierze wynika to z jego prostej konstrukcji. Nie tylko zgrabnie wygląda, ale także świetnie sprawdzi się w roli rodzinnego transportera. Trzeba jednak jasno zaznaczyć, że znamy bardziej pojemne kufry w klasie. Znajdzie się też coś dla osób oczekujących odrobiny indywidualizmu. W 2008 r. do oferty dołączyła wersja coupé, która do dziś wygląda świeżo i atrakcyjnie.

Przekonały Was wybrane przez nas używane samochody? Na który model byście się zdecydowali? 

Add comment