REKLAMA

Ranking: dziesięć najciekawszych małych crossoverów

Zdjęcie ilustracyjne

Zdjęcie ilustracyjne (Mat. prasowe)

Ford Puma

Początkowo nazwa Puma była zarezerwowana dla bazującego na Fieście coupe, które debiutowało w 1997 roku. 23 lata od rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji to imię trafia do sportowego SUV-a, którego bazą również jest Fiesta. Model dostępny jest z trzema różnymi litrowymi silnikami EcoBoost - benzynowym o mocy 95 KM i dwóch wariantach hybrydowych (125 i 155 KM). Natomiast topowa wersja ST ma 200 KM i 320 Nm, dzięki czemu mały Ford przyśpiesza do "setki" w zaledwie 6,7 sek. Satysfakcjonujące wrażenia z jazdy wspomaga precyzyjne prowadzenie, które jest domeną Forda.

Hyundai Kona

Kona zadebiutowała w 2017 roku, a rok temu przeszła facelifting. Szeroki gama silników sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie - możesz zdecydować się na benzyniaka, diesla, hybrydę (1.6 GDI) lub elektryka. Dodatkowo Hyundai oferuje w opcji napęd na cztery koła, co w tym segmencie nie jest czymś oczywistym. Kabina auta została odświeżona - ciekawym elementem jest ambientowe podświetlenie, które przypadnie do gustu osobom lubiącym gadżety na pokładzie. Poprawiono również komfort pasażerów na tylnej kanapie - zastosowano m. in. podgrzewane fotele i dodatkowy port USB.

KIA Stonic

Od 2017 roku, czyli momentu kiedy KIA Stonic pojawiła się na rynku, samochód poszerza grupę swoich zwolenników. Stanowi on ciekawą ofertę dla osób, które chciałyby kupić auto tego segmentu za przyzwoitą cenę. We wnętrzu nie znajdziemy niczego zaskującego - zostało wykonane z twardych, ale solidnych plastików. KIA ma dość sztywne zawieszenie i lepiej spisuje się na bocznych, krętych drogach. Pod względem jednostek napędowych warto zastanowić się nad benzynowym turbodoładowanym motorem 1.0 (120 KM), który współpracuje z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Nissan Juke

Już od swojego początku Nissan Juke przyciągał uwagę poprzez swój nietypowy, odważny design i mimo mijających lat nadal cieszy się popularnością w Europie. Na następcę trzeba było czekać dość długo, bo aż 9 lat. Nowy Nissan oferuje więcej miejsca dla pasażerów oraz rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Wybór silników jest bardzo ogarniczony - można nawet powiedzieć, że nie ma go w ogólne. Nissan Juke dostępny jest wyłącznie z litrowym silnikiem rozwijającym 114 KM i maksymalny moment obrotow 200 Nm. Można zestawić go z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub 7-biegowym, dwusprzęgłowym automatem.

Peugeot 2008

Peugeot 2008 to jeden z prekursorów w klasie miejskich crossoverów. Nowa generacja zyskała nie tylko ciekawszą stylistykę, ale także wersję z napędem elektrycznym oznaczoną jako e-2008. Elektryk legitymuje się mocą 136 KM i 260 Nm, a zasięg podawany przez producenta to około 310 km. Oferta zawiera również bardziej konwencjonalne modele - benzynowe 1.2 PureTech i diesla 1.5 BlueHDI w różnych wariantach.

Renault Captur

Captur jest autem, które stawia poprzeczkę coraz wyżej i staje się mocnym graczem wśród SUV-ów. Renault Captur wdarł się przebojem na rynek i stał się jednym z bestsellerów francuskiego producenta. Klientów przyciąga między innymi szeroka możliwość personalizacji samochodu - począwszy od koloru nadwozia, a na wewnętrznym kokpicie kończąc. Z drugiej strony Renault Captur daje do wyboru ciekawe silniki - 1.0 TCe (90 KM) z fabryczną instalacją LPG czy wersję E-Tech Plug-In, czyli jednostkę hybrydową, którą można ładować z gniazdka. Warto wspomnieć, że Captur zbudowany jest na tej samej platformie co Nissan Juke.

Seat Arona

Seat Arona to najmniejszy crossover w palecie hiszpańskiego producenta. Wśród mocnych stron modelu są satysfakcjonujące właściwości jezdne, przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Bazowo kufer Arony może pomieścić 400 l, a po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1280 l. Pod maską znajdziesz litrowy benzynowy motor lub półtoralitrowe EcoTSI (150 KM) w topowej wersji auta. Zachęcająca jest również 5-letnia gwarancja, która została ograniczona do przebiegu 150 000 km.

Skoda Kamiq

Czeski SUV to najczęściej kupowany samochód tego segmentu w Polsce - tylko w ubiegłym roku sprzedano ponad 5 tys. egzemplarzy Skody. Kamiq to auto bardzo funkcjonalne i wygodne, jednak próżno szukać w nim napędu 4x4. Ceny bazowej wersji Active rozpoczynają się od 69 650 zł, natomiast wariant Monte Carlo to koszt powyżej 90 tys. zł. Najbogatsze wyposażenie zawiera m.in. sportowe fotele, panoramiczny dach czy 17-calowe felgi z lekkich stopów VOLANS Monte Carlo, co nadaje autu charakteru premium.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara ma bogatą historię, która rozpoczęła się w 1988 roku. Samochód debiutował jako terenówka osadzona na ramie, wyposażona w reduktor i sztywny tylny most. Z czasem japoński producent przekształcił model w miejskiego crossovera, a właściwości terenowe zeszły na drugi plan. Mimo to, nowe Suzuki Vitara nadal radzi sobie na bezdrożach zdecydowanie lepiej od modeli konkurencji. To m.in. za sprawą napędu 4x4 dostępnego w opcji, za który należy dopłacić 9000 zł. Suzuki jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które jazdę w mieście będą chciały urozmaicić o przeprawy w nieco bardziej wymagających warunkach.

Volkswagen T-Cross

T-Cross to trzeci model z "rodzeństwa", w którego skład wchodzą crossovery grupy Volkswagena - Skoda Kamiq i Seat Arona. Wnętrze wykonano z plastików, ale jak na niemieckiego producenta przystało, są one bardzo trwałe. Na pochwałę zasługuje ergonomia - wszystkie najważniejsze elementy są w zasięgu kierowcy, co pozwala na bezproblemową obsługę samochodu i multimediów. Pomimo, że T-Cross jest jednym z najkrótszych aut w segmencie, posiada przestronne wnętrze i całkiem spory bagażnik. Jego ceny rozpoczynają się od 70 390 zł.

Add comment