REKLAMA

Samodzielna konserwacja w lecie - jak zabezpieczyć auto przed zimą?

konserwacja pojazdu

konserwacja pojazdu (materiały prasowe)

Konserwacja podwozia - dlaczego ten element jest istotny?

Piaskarki, sól na drogach - to wszystko negatywnie wpływa na poszczególne podzespoły naszego samochodu. Elementem, który jest najbardziej narażony na działanie szkodliwych substancji, jest podwozie. To miejsce, gdzie najczęściej wychodzi korozja i tworzy się siedlisko rdzy. Możesz nie wyjeżdżać autem z garażu w okresie jesienno-zimowym i tym samym uniknąć kontaktu z dokuczliwymi substancjami lub pokusić się o konserwację podwozia pojazdu. Warto zadbać o ten element. Należy sprawdzać jego stan co roku, a raz na kilka lat zakonserwować go warstwą ochronną. W jaki sposób możemy chronić swoje samochody? Już odpowiadamy.

Poszczególne kroki w konserwacji podwozia

Na początek warto sobie zadać pytanie, czy takiej konserwacji mogę podjąć się sam, czy muszę oddać auto specjalistom? Lepiej oczywiście powierzyć to zadanie osobom, które na co dzień zajmują się tym zawodowo. Dzięki temu będziemy mieć pewność co do jakości zabezpieczenia przed korozją. Wizyta w warsztacie, dokładne mycie elementów, kontrola ich stanu to koszt ok. 100 złotych. Co jeśli zajdzie potrzeba konserwacji? W tym momencie koniecznie należy udać się do specjalistów, choćby z praktycznych względów. Nie każdy ma łatwy dostęp do podnośnika oraz myjki wysokociśnieniowej, a te dwa elementy są niezbędne. Cena za zabezpieczenie auta zależy od tego, jak duży samochód posiadamy. Taka usługa kosztuje między 450, a 1500 złotych.

Konserwacja podwozia - krok po kroku

Jak już wiemy, podwozie jest narażone na działanie wielu szkodliwych substancji podczas codziennej eksploatacji w zimie, dlatego trzeba dbać o jego stan, by uniknąć niepotrzebnych napraw. Oto poradnik, w jaki sposób zakonserwować podwozie samochodów:

  • Dokładne mycie powierzchni - to pierwszy krok w przypadku konserwacji. Woda usunie wszelki brud, który może kryć korozję. Najlepiej użyć do tego myjki wysokociśnieniowej.
  • Znalezienie rdzy - w następnej kolejności szukamy na podwoziu rdzy. Jeśli są takie miejsca, trzeba się ich pozbyć. Przed konserwacją trzeba usunąć wszelkie ogniska.
  • Nałożenie warstwy ochronnej - zanim zaczniemy nakładać środki konserwujące oraz inne preparaty, trzeba poczekać, aby wszystkie elementy dokładnie wyschły. Przed rozpoczęciem zabezpieczania warto zakryć folią powłoki takich części jak układ wydechowy, wahacze czy hamulce, ponieważ środki mogą doprowadzić do ich uszkodzenia. Gdy nałożymy warstwę, musimy odczekać nawet do kilku godzin, aż wszystko wyschnie.

Do konserwacji aut trzeba używać odpowiednich preparatów. Na rynku możemy znaleźć wiele ofert. Istnieją zarówno preparaty w sprayu, jak i pasty. To niezwykle istotne, by korzystać ze środków, które są sprawdzone i sprawią, że rdza nie będzie pojawiać się na samochodzie.

Nie tylko zabezpieczenie podwozia!

Nie tylko spód auta jest narażony na działanie negatywnych czynników. Trzeba pamiętać także o zabezpieczeniu blach karoserii. Przed wyjazdem z fabryki elementy są poddawane malowaniu. Dodatkowo karoseria jest uszczelniania. Jest to szczególnie ważne przy profilach zamkniętych. Fabryczne zabezpieczenie blachy na karoserii w samochodach osobowych za pomocą warstwy cynku stanowi ochronę przed szkodliwymi substancjami. Jest to podstawowe rozwiązanie, jednak jak najbardziej skuteczne.

Dbaj o swoje auto!

Nowe pojazdy wyjeżdżają z fabryki zabezpieczone, jednak jeśli mamy auto starsze, trzeba kontrolować stan poszczególnych części. W przypadku wykrycia korozji nie można czekać. Liczy się szybka reakcja. Nie można tego odkładać w czasie. Regularna kontrola oraz odpowiednie preparaty, to gwarancja spokoju o stan zdrowia naszych pojazdów.

Add comment