Salon Genewa 2015 | Volkswagen Touran | Pod znakiem rodziny

Marcin Lewandowski
25.02.2015 08:43
Volkswagen Touran

Volkswagen Touran (fot. Volkswagen)

Odświeżony Sharan i uterenowiony Passat Variant to nie jedyne propozycje dla rodziny, jakie Volkswagen zamierza pokazać w Genewie. Gwiazdą stoiska będzie zupełnie nowy Touran

Pierwszy Touran pojawił się w 2003 roku. Bazował na podzespołach Golfa piątej generacji. W 2010 roku przeprowadzono modyfikację "updatując" minivana do poziomu Golfa VI. W takiej formie dotrwał do tego roku, teraz przyszła pora na zupełnie nowy model.

Salon Genewa 2015 | Volkswagen Sharan | Rodzinne poprawkiSalon Genewa 2015 | Volkswagen Sharan | Rodzinne poprawki

Jak nietrudno się domyślić nowy Touran bazuje na modułowej płycie MQB. Dla ludzi niezorientowanych w wewnętrznych oznaczeniach, znacznie ważniejsze okażą się dwie liczby wyrażone w mm. Pierwsza to 130 i oznacza przyrost długości nadwozia. Minivan od przedniego zderzaka do tylnego mierzy zatem 4,53 m. Druga liczba ma wartość 113 - o tyle zwiększył się rozstaw osi. Pomimo wzrostu wymiarów zewnętrznych nowy model jest średnio o 62 kg lżejszy od poprzednika.

Volkswagen Touran - Ogłoszenia

Nowy Touran oferuje trzy rzędy pojedynczych foteli dla w sumie siedmiu pasażerów. W takiej konfiguracji bagażnik ma zaledwie 48 litrów pojemności. Ta szybko może się jednak powiększyć do imponujących 1980 litrów z całkowicie płaską powierzchnią załadunkową.

Oferta jednostek napędowych będzie składać się z trzech silników benzynowych: 110-konnego 1.2 TSI, 150-konnego 1,4 TSI i 180-konnego 1.8 TSI. Nie zabraknie Diesli. Najsłabszy 1.6 TDI generuje 110 KM, uzupełnieniem oferty będą żwawe jednostki 2.0 TDI o mocy 150 i 190 KM. Napęd będzie mógł być przekazywany poprzez ręczną skrzynię biegów lub dwusprzęgłową DSG. Seryjnie w wyposażeniu znajdują się systemy Start-Stop oraz odzyskiwania energii pochodzącej z hamowania, dzięki temu oraz niższej masie i lepszej aerodynamice nowy Volkswagen Touran jest do 19 proc. oszczędniejszy niż dotychczasowa generacja modelu.

Do nowych systemów oferowanych w Touranie należą seryjne: system automatycznego hamowania po kolizji, system automatycznego utrzymywania odległości od poprzedzającego auta ACC oraz system Front Assist z hamulcem awaryjnym działającym przy miejskich prędkościach, system wspomagający jazdę w korku, aktywny system ochrony pasażerów Side Assist oraz, po raz pierwszy dostępny w vanie, Trailer Assist (ułatwia manewrowanie z przyczepą). Kolejne nowości w ofercie rodzinnego Volkswagena stanowią: system elektrycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, automatyczny system otwierania pokrywy bagażnika Easy Open (aktywowany ruchem stopy pod tylnym zderzakiem), możliwość wyboru trybu jazdy oraz wydajne reflektory z diodami LED.

Volkswagen gruntownie zmodernizował również pokładowe systemy informacji i rozrywki. Pięć systemów radiowych i radiowo-nawigacyjnych należy do drugiej generacji modułowej platformy Infotainment (MIB) - wszystkie mają ekrany dotykowe (o przekątnej od 5 do 8 cali). Każdy z nich ma wbudowane radio cyfrowe DAB+. Ponadto, trzy najdroższe urządzenia można zamówić z systemem nagłośnienia Dynaudio. Do tej trójki Volkswagen zaoferuje system MirrorLink oraz App Connect, a dzięki niemu aplikacje Car Play (Apple) oraz Android Auto (Google).

Oficjalna premiera odbędzie się podczas targów w Genewie, ale z jego zakupem trzeba będzie się wstrzymać. Auto trafo do salonów sprzedaży we wrześniu.


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2015 | Volkswagen Passat Alltrack | Naturalna kolej rzeczy

Salon Genewa 2015 | Volkswagen Passat Alltrack | Naturalna kolej rzeczy