REKLAMA

Skoda Karoq - czy następna Skody Yeti zasługuje na swoją własną nazwę

Skoda Karoq

Skoda Karoq (materiał prasowe / SKODA)

Skoda Yeti to dość popularny model, co więc stało za zmianą brandu i przekształceniem tego modelu w Karoq (z alaskańskiego "samochód strzała"). Producent stwierdził, że zmiany są na tyle inwazyjne i zmieniają to auto, iż zasługuje ono na swoją integralną nazwę.

Karoq to nie Kodiaq

Nie da się ukryć, że nowy Karoq stylistycznie bardzo przypomina modele Kodiaqa w różnych wersjach. Być może twórcy chcieli powtórzyć sukces tego pierwszego modelu. Przecież wiadomo, że najlepiej się sprzedaje to co się już zna. Ale tylko sylwetka przypomina Kodiaqa, większość rozwiązań technicznych można było już znaleźć w Skodzie Atece. 

Wyposażenie Skoda KaroqWyposażenie Skoda Karoq materiały prasowe / SKODA

Karoq mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości, 1605 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2638 mm w wersji z napędem na przód i 2630 mm w odmianie AWD. Bagażnik standardowo pomieści 521 l, a po złożeniu kanapy - 1810 l.

Czeski SUV

Ceny Karoqa zaczynają się od 87 900 złotych i jest to bardzo ryzykowne zagranie ze strony Skody, ponieważ auta tego segmentu kosztują nieco mniej. Producenci zachwalają natomiast, że już w podstawowej wersji auto może poszczycić się całą masą smaczków: 

  • 17 calowe felgi
  • bezkluczykowe uruchamianie silnika
  • relingi dachowe
  • czujniki parkowania
  • system wspomagania ruszania pod wzniesienia
  • przednie światła przeciwmgielne
  • elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • oświetlenie tylne w technologii LED
  • system Light Assist (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) z czujnikiem deszczu i zmierzchu
  • system Front Assist (kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania)
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • dwustrefową klimatyzację automatyczną

Całkiem sporo jak na auto w tej cenie, choć nie każdego to przekona. 

Silnik nie ryczy

W bazowej wersji Karoq dysponuje silnikiem 3 cylindrowym ze 115 KM oraz litrem pojemności - 1.0 TSI. Umożliwia on swobodną jazdę, lecz nie ma co liczyć na gwałtowne przyśpieszenie. Taki zasób umożliwia  przyspieszenie - 10,6 s do "setki" i 187 km/h prędkości maksymalnej. To wystarczy do jazdy po mieście i okazyjnych wypadów w trasę. 

Skoda KaroqSkoda Karoq materiały prasowe / SKODA

Karoq według producenta pali 5,3 listra na 100 km. Więc jest to nie najgorszy wynik!

Skoda Karoq to całkiem solidny kompaktowy SUV. Nie ma się w nim do czego przyczepić, ale nie ma też niczego co by go wyróżniało spośród innych aut segmentu. Pomysłem na to auto było z pewnością dostosowanie go do jak największej ilości użytkowników. To z pewnością się udało. Ciężko przewidzieć czy model osiągnie sukces Kodiaqa, ale jeżeli nie, to zabraknie mu naprawdę niewiele. 

Poznaj historię Skody Karoq dokładniej >>

Add comment