REKLAMA

Jaki samochód na pierwszy?Wskazówki dla młodych kierowców

citroen c1

citroen c1 (materiały prasowe)

Pierwszy samochód - jaki powinien być?

Przy wyborze nie kieruj się tylko jednym parametrem. Czasami na rynku pojazd za kilka tysięcy złotych może zaskoczyć. Pierwsze auto powinno być przede wszystkim krokiem w dalszym szlifowaniu umiejętności. Miejskie realia oznaczają natężony ruch, a zatem ryzyko kolizji i zarysowań. Nie jest zatem dobrym pomysłem, aby wybierać samochód wśród najnowszych modeli z salonu. Młody kierowca powinien wybrać używane auto, które będzie mieć dobry dostęp do części zamiennych, ale z drugiej strony nie będzie stwarzał poważnych problemów w codziennym użytkowaniu.

Bez względu na to, czy jesteś rodzicem, czy świeżo upieczonym kierowcą, mamy dla Ciebie propozycje samochodów używanych różnych marek.

Ford Focus I - tani i wygodny

Focus 1. generacji to obecnie koszt około 5000-8 000 złotych. Nadwozie hatchback sprawia, że ten kompakt zapewni odpowiedni komfort użytkowania nawet dla kilku osób, więc wspólna podróż ze znajomymi to dla niego pestka. Fordy dobrze pracowały z silnikami benzynowymi 1.8 i diesla o tej samej pojemności. Te jednostki miały moc ponad 100 KM, natomiast bolączką Forda była słaba blacha - auta łatwo rdzewiały w okolicach nadkoli i progów.

Opel Vectra C - bezpieczeństwo za kierownicą

Vectra C w sedanie czy liftbacku to propozycja nieco większego auta. Napędzany przy pomocy silnika diesla (2.0 DTI) nie kojarzy się z usterkami w długiej eksploatacji i dzięki niskim kosztom ewentualnej naprawy jest przyjazny dla najczęstrzych debiutantów kierownicy, czyli osób o niskim budżecie. Kwoty wahają się w zakresie 5 000-10 000 złotych. Na portalach ogłoszeniowych znajdziesz oferty aut od pierwszych właścicieli z przebiegami rzędu 200 000 kilometrów. Dla młodego kierowcy auto w takim stanie powinno być wystarczające - posłuży jeszcze przez kilka lat ponieważ imponuje w nim także blacharka - nadwozie pokryte jest warstwą cynku, co uniemożliwia wdarcie się korozji. Istotną sprawą jest również bezpieczeństwo mniej doświadczonego kierowcy. Vectra jest bardzo duża, co ma wpływ na lepszą asekurację kierowcy oraz pasażera, a także nie brakuje w niej poduszek powietrznych. 

Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1 - najlepsze pierwsze auto do miasta

Te bliźniacze dla siebie modele to prawdziwa gratka dla młodego kierowcy. Auta te są niewielkie, świetnie sprawdzą się w mieście i bardzo mało palą. Wyposażone w malutkie silniki benzynowe 1.0 nie sprawiają kłopotów. To proste jednostki, które doceni każda oszczędna osoba. Wydatek w wysokości 10 000 złotych oznacza auto w dobrym stanie, które nie zawiedzie na pierwszych kilometrach świeżego kierowcy.

Volkswagen Golf IV - polecamy diesle

Słynny Golf to synonim niezawodności. Legendarny silnik diesla o pojemności 1.9 jest gotowy na wielkie przebiegi. Nadwozie pojazdu jest wystarczające, a w mieście da duży komfort na ciaśniejszych ulicach. W tym aucie dobrze sprawował się też benzynowy motor 1.6. Ceny wahają się od kilku do dziesięciu tys. złotych.

Skoda Fabia II - dobry kompakt

Samochody z grupy Volkswagena lepiej dobrze sprawdzić. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostały już mocno wyeksploatowane i wyjeżdżone. Z drugiej strony, jeśli trafisz na zadbany egzemplarz z benzynowym silnikiem o pojemności 1 600 cm3 lub motor 1.9 TDI, nie zawiedziesz się. Fabia II jest natomiast całkiem spora w środku i dużo wybacza. Za rozsądną sztukę zapłacisz około 10 000 złotych.

Toyota Yaris - topowa niezawodność

Mnogość wersji wyposażenia i japońska niezawodność przykuwa uwagę. Yaris I był naprawdę solidny i jak na swoją klasę niespotykanie duzy w śrdoku. Zawieszenie w starszych egzemplarzach może być mocno zużyte (trzeba uważać na auta po szkołach jazdy), najlepiej więc upewnić się, jaka jest przeszłość pojazdu. Yariski nieco rdzewiały, ale były komfortowe i miały w sobie moc, która dobrze radziła sobie z autem tych gabarytów.

Fiat Punto II - rozsądny pierwszy samochód

Punto II jest bardzo wygodne i przestronne. Z benzyniakiem 1.2 litra przejedzie wiele kilometrów na jednym baku paliwa. Jego wygląd może nie spodoba się estetom (wóz zestarzał się na przestrzeni lat), ale nadrabia sprawnością na drodze i komfortem użytkowania. Kolejnym atutem jest niski koszt zamiennych podzespołów.

BMW E36 - reklama sama w sobie

BMW E36 ma się bardzo dobrze. Na portalach ogłoszeniowych nie brak aut w dobrym stanie. Solidną pracą charakteryzuje się jednostka oznaczona symbolem 320i. To motor o pojemności dwóch litrów i mocy 150 KM. Atrakcyjne E36 to jednak większy wydatek - mowa tu o około 16 000 złotych. Do BMW łatwo znajdziesz elementy zamienne. Mozna jednak naciąć się na zmodyfikowane egzemplarze. Amatorzy driftu mogli mocno zużyć taki pojazd i niestety może nie być wart kwoty, za którą jest wystawiony.

Honda Civic VII, CR-V I i Renault Clio

Clio jest małe wewnątrz i na zewnątrz oraz niewiele pali. Ma również wytrzymałą blachę, która nie boi się korozji. Mankamenty i awarie naprawisz we Francuzie niewielkim kosztem. Honda oferuje dwa modele - miejskiego Civica i SUV-a - CR-V. Pierwszego przedstawiać nikomu nie trzeba - potrafi zaskoczyć osiągami, drugi natomiast występował w wariancie 4x4 z automatyczną skrzynią biegów.

Suzuki Swift IV - droższy pierwszy samochód

Dla mających w zanadrzu nieco więcej gotówki dobrą ofertą może być z Swift z lat 2004-2010. Zadbany egzemplarz kupimy za około 10 000 złotych. Każdy z silników sprawdzi się dobrze. Małe benzynowe jednostki zbierają pozytywne komentarze za sprawność na miejskich ścieżkach. Słabszy diesel (70 KM) jest nieco wolniejszy, ale cechuje się oszczędnością.

Add comment