REKLAMA

Gwarancja na auta używane w komisach- hit czy kit? [Część pierwsza]

VIP Gwarant

VIP Gwarant (Fot. VIP Gwarant Service)

VIP GwarantVIP Gwarant VIP Gwarant VIP Gwarant

Kupując nowe auto w salonie otrzymujemy wraz z nim gwarancję. Jest to sytuacja komfortowa i pożądana z naszego punktu widzenia jako konsumentów. A jak to jest w przypadku nabycia auta używanego w komisie? Jesteśmy oczywiście chronieni prawami konsumenta i wynikającą z nich rękojmią. Musimy jednak pamiętać, że w przypadku jakichkolwiek usterek lub niezgodności towaru z umową, swych praw musimy dochodzić na drodze polubownej lub sądowej. Większość z nas reaguje na taką sytuację alergicznie, wiedząc jak wiele rodzi to problemów, zachodu, czasu i emocji.

Po zakupie auta używanego w komisie, zadbamy oczywiście o dokonanie podstawowych czynności sprawdzających, poprawiających bezpieczeństwo, a także komfort użytkowania. Wymienimy olej, rozrząd, sprawdzimy układ hamulcowy. I wiele innych istotnych podzespołów, które uznamy, że należy sprawdzić lub usprawnić z nadzieją na bezawaryjne użytkowanie.

A teraz HIT . Większość pojazdów używanych nie posiada żadnej gwarancji poza fabryczną. I to tylko w przypadku samochodów dwu, trzyletnich. Co natomiast z pojazdami 5, 7 ,10 lub też 15 letnimi? Jednak w ostatnim czasie na rynku pojazdów używanych został wprowadzony nowy produkt VIP Gwarant - gwarancja zarówno na auta młode rocznikowo, jak i te dziesięcioletnie, a nawet piętnastoletnie. Wśród kilku graczy na rynku oferujących opisywany produkt, najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia Klienta posiada program VIP Gwarant Service. Otrzymał on nawet wyróżnienie na 10 Jubileuszowych Targach Motoryzacyjnych w Sosnowcu w 2015 roku, za innowacyjny produkt na rynku motoryzacyjnym. Dostępny jest, tylko w wyselekcjonowanych i dążących do standardów europejskich komisach samochodowych i salonach aut używanych. Ich liczba na terenie kraju przekracza 800 placówek i ciągle rośnie. 

Czym różni się VIP gwarancja od wykupionego przez nas już ubezpieczenia OC lub AC? 

Ubezpieczenie komunikacyjne zwalnia ubezpieczonego z odpowiedzialności finansowej jedynie wtedy, gdy wyrządzimy jakąkolwiek szkodę komunikacyjną. Nie chroni nas od usterek mechanicznych, które mogą wystąpić w aucie podczas jego użytkowania. Gwarancja daje nam taką ochronę. W razie awarii oddajemy auto do wybranego serwisu z puli blisko 600 placówek Bosch Car Service, AutoCrew lub VIP Serwis. Po czym odbieramy naprawiony i sprawny pojazd bez angażowania własnych pieniędzy. 

Przed czym jeszcze zabezpiecza nas VIP Gwarancja? Tak naprawdę nie znamy historii użytkowania auta zakupionego w komisie. Eksploatacja samochodu przez poprzedniego właściciela ma przecież wpływ na przyszłe usterki i awarie. Dzięki gwarancji VIP Gwarant możemy spać spokojnie i nie obawiać się, kiedy pierwsze zdarzenie wystąpi. 

Drogi konsumencie. Czy zastanowiłeś się, jaką wartość skłonny jesteś przyjąć za rozsądny dodatkowy wydatek na zabezpieczenie się przed kosztownymi awariami? Czy przedział 2% - 5% do nich się zalicza? Dla wielu zapewne tak, dla innych być może nie koniecznie. Kto ma zatem rację? 

Jeżeli trafimy na wyjątkowy, zadbany egzemplarz, to możemy zastanowić się nad tymi wydatkami. W przeciwnym przypadku koszty gwarancji są uzasadnionym i pożądanym wsparciem podczas zdarzenia definiowanego jako kosztowna awaria. Ważne, że mamy ten wybór i decyzja należy tylko do nas. Możemy być mądrzy po szkodzie, ale równie dobrze przed nią. 

To nie koniec, a dopiero początek informacji o programie gwarancyjnym VIP Gwarant Service, przygotowanym w trosce o obecnych i przyszłych nabywców aut używanych. Poruszymy tematy najczęstszych usterek i awarii, oraz kosztów z nimi związanych. Przedstawimy ogólną rzeczywistą skalę awaryjności kupowanych aut używanych w Polsce. Elementy i podzespoły, które są objęte usługą gwarancyjną. Standardy i jakość, obowiązująca u naszych Partnerów. I w końcu to, dlaczego warto zainteresować się ich ofertą 

VIP Gwarant Service - Gwarantujemy rzetelność informacji zbudowanych na zdobytym doświadczeniu.

Add comment