Mazda MX-5 drugiej generacji (fot. Mazda)
Drugą generację (NB) pokazano po raz pierwszy w styczniu 1998 roku podczas Tokio Motor Show. Największą zmianą w wyglądzie było zastąpienie elektryczne otwieranych świateł przednich stałymi. Wynikało to nie tyle z zachcianki stylisty, co z przygotowywanych przepisów związanych z bezpieczeństwem pieszych. Ani rozstaw osi, ani zasadnicze wymiary zewnętrzne nie uległy zmianom. Wynikało to z zaadoptowania platformy poprzednika. Także przednia szyba z ramą i trójkątne szybki w przednich drzwiach zostały przejęte z pierwszej generacji (NA).
W nowym modelu Mazda poprawiła podwozie, zastosowano większe koła, hamulce z ABS i grubszy stabilizator poprzeczny. Miłośnicy modelu z pewnością poszukują egzemplarzy Mazdaspeed Roadster, która w 2001 roku była napędzana wolnossącym silnikiem 1.8 generującym 160 KM przy 7000 obr./min., a w 2004 turbodoładowaną wersją o mocy 180 KM.
Ciekawostki:
- W 2002 roku w Australii oferowano MX-5 SP z silnikiem turbo o mocy 211 KM,
- W 2003 roku Mazda wypuściła na rynek japoński limitowaną wersję Roadster Coupe ze stałym dachem.
Mazda MX-5 (NB)
Mazda MX-5 (NB)
Mazda MX-5 (NB)
Mazda MX-5 (NB)
Mazda Roadster Coupe (2003)