fot. Marcin Sobolewski
To odwieczne pytanie staje się jeszcze bardziej aktualne, gdy ceny paliwa idą w górę. Przy cenie benzyny i oleju napędowego w niemal identycznych cenach i coraz droższych w eksploatacji samochodach z silnikami Diesla, ich zakup opłaca się wyłącznie przy bardzo dużych przebiegach rocznych. Warto mieć to na uwadze zwłaszcza przy zakupie samochodu używanego, gdzie wiele części może okazać się wyeksploatowana (koło dwumasowe, wtryskiwacze), a silniki podatne na awarie. Zakup Diesla należy sobie odpuścić, jeśli auto ma być używane głównie w warunkach miejskich.
Renault Megane - Ogłoszenia
Spodziewając się dużych przebiegów rocznych i nie chcąc ryzykować zakupu używanego samochodu z silnikiem Diesla, należy rozważyć silnik benzynowy z instalacją gazową LPG. Warto poszukać samochodów, które miały taką instalację zamontowaną fabrycznie (np. Kia), lub u autoryzowanego dealera (np. Skoda, Peugeot, Citroen, Chevrolet).
Silniki wysokoprężne są droższe w zakupie i serwisie, ale mniej palą. Ich zakup zwróci się tylko przy dużych przebiegach rocznych (Fot. Michał Dek)
Silniki benzynowe są tańsze w zakupie i serwisie, a często też mniej awaryjne. Zdecydowanie lepiej spiszą się podczas eksploatacji w mieście oraz przy niedużych przebiegach (fot. Michał Dek)
Alternatywą jest instalacja LPG. Wymaga ona opłaty za instalację i corocznych przeglądów, ale znacznie obniża koszty pokonania jednego kilometra (fot. Michał Dek)
ZOBACZ TAKŻE:
Dobre wrogiem lepszego | Diesel kontra Otto