Fot. Autotrader.pl
Nieważne, czy robimy zestawienie kabrioletów do 10, 20 czy więcej tysięcy złotych. W żadnym nie może zabraknąć Mazdy MX-5. Chociaż model ten dostępny jest na rynku już od ponad dwudziestu lat, wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością. Często traktowany jest z przymrużeniem oka i wyśmiewany jako pojazd, powiedzmy... niezbyt męski. Jednak autorami takich opinii są z reguły osoby, które nie miały przyjemności zasiąść za kółkiem tego kultowego japońskiego roadstera.
Połączenie niewielkiej masy, całkiem dynamicznych silników oraz napędu na tylną oś u większości kierowców wywołuje szeroki uśmiech. Jeśli dodać do tego minimum niezbędnej elektroniki, otrzymujemy auto, którego głównym celem jest dawanie ogromnej przyjemności z jazdy.
Druga generacja modelu występowała z dwoma silnikami do wyboru: 110-konnym 1.6 i 146-konnym 1.8. Warto rozejrzeć się za autem napędzanym mocniejszą jednostką. Na początek 110-konny motor wystarczy, ale jak wiadomo - apetyt rośnie w miarę jedzenia, a MX-5 jest tak wdzięcznym autem, że ciężko będzie rozstać się z już posiadanym egzemplarzem.
Napęd na tylną oś to nie Wasza bajka? Mamy też coś z napędem "na cztery łapy".
Mazda MX-5 - ogłoszenie
Mazda MX-5 - koszty części zamiennych