Nie wyłączaj od razu silnika
To właśnie wysoka temperatura jest największym wrogiem turbosprężarki, ale przy pracującym silniku jej łożyska stale zaopatrywane są w olej chroniący przed zatarciem. Gorzej, gdy silnik zostaje wyłączony zaraz po forsownej jeździe. Olej przestaje być tłoczony a ruchome elementy turbosprężarki jeszcze przez chwilę obracają się. To najprostsza droga do przytarcia a nawet zatarcia łożysk. Dlatego niezwykle ważne jest wychłodzenie turbosprężarki po zakończonej jeździe. Tylko po spokojnej podróży w warunkach miejskich silnik można wyłączać od razu. Po długotrwałej jeździe w trasie z prędkością 80-90 km/h wyłączenie powinno nastąpić dopiero po 20-30 sek. Po jeździe z prędkościami w okolicach 100 km/h okres wyczekiwania powinien trwać nawet minutę. Dłużej trzeba poczekać wówczas, gdy jazda była szczególnie forsowna, w sportowym stylu. Jeśli po dłuższej, nawet szybko przejechanej trasie wjeżdżamy do miasta i poruszamy się z małymi prędkościami przez kilkanaście minut to temperatura turbosprężarki znacząco spadnie i silnik można wyłączyć od razu. Zalecenia dotyczące studzenia turbosprężarki przed wyłączeniem silnika znajdują się w niektórych instrukcjach obsługi.
Saab 900 Turbo
Saab 900 Turbo cabrio
Saab 900 Turbo cabrio
Saab 900 Turbo