Fot. Wojciech Królak / Agencja Wyborcza.pl
Polska nie jest wyjątkiem w Europie. Także na naszych drogach jest coraz bezpieczniej. Wynika to z kilku czynników. Po pierwsze w ostatniej dekadzie przybyło wiele kilometrów dróg szybkiego ruchu, a na wielu niebezpiecznych skrzyżowaniach pojawiły się fotoradary.
Najmniej bezpieczne od lat niezmiennie są drogi Mazowsza. Najmniej ofiar jest na drogach Śląska i Małopolski. Warto wspomnieć, że aż 27% ofiar wypadków drogowych to piesi.
Liczba osób zabitych w wypadkach drogowych w ciągu roku na 100 tys. mieszkańców:
|
2008 |
2010 |
2012 |
Dolnośląskie |
12,6 |
8,4 |
8,2 |
Kujawsko-pomorskie |
15,1 |
11,0 |
10,6 |
Lubelskie |
17,2 |
11,9 |
11,1 |
Lubuskie |
16,9 |
10,7 |
9,7 |
Łódzkie |
17,2 |
12,6 |
11,6 |
Małopolskie |
10,5 |
7,1 |
7,6 |
Mazowieckie (bez KSP*) |
23,4 |
18,0 |
16,8 |
Opolskie |
13,6 |
10,4 |
8,1 |
Podkarpackie |
11,2 |
9,6 |
8,6 |
Podlaskie |
13,6 |
12,3 |
10,9 |
Pomorskie |
12,0 |
8,9 |
7,8 |
Śląskie |
9,8 |
7,6 |
7,3 |
Świętokrzyskie |
18,8 |
15,5 |
10,6 |
Warmińsko-mazurskie |
15,7 |
11,8 |
10,0 |
Wielkopolskie |
16,3 |
10,0 |
9,1 |
Zachodniopomorskie |
14,4 |
8,9 |
7,6 |
Warszawa (zasięg KSP) |
13,0 |
8,0 |
6,3 |
Polska |
14,3 |
10,2 |
9,3 |
* Komenda Stołeczna Policji
źródło: UMTRI, europa.eu, policja.pl