Badanie techniczne
Raport TUV powstaje w oparciu o wyniki okresowych badań technicznych. Sprawdzany jest stan pojazdu w zakresie niemal identycznym, jak w Polsce. Najważniejsze są elementy wpływające na bezpieczeństwo, czyli stan układu hamulcowego, luzy w zawieszeniu, układzie kierowniczym, czy stan elementów nośnych (progów lub ramy). Oprócz tego istotny jest stan ogumienia, szyby czołowej (nie może być porysowana, lub pęknięta), a także badany jest skład spalin, czyli pośrednio stan katalizatora (jeśli występuje). Diagnosta sprawdza ewentualne wycieki (silnik, skrzynia biegów, amortyzatory).
Raport TUV 2014 powstał na podstawie blisko 8 mln badań technicznych przeprowadzonych na terenie Niemiec w okresie lipiec 2012 - czerwiec 2013. Liczba modeli w zestawieniu TUV zmniejsza się z każdą kategorią wiekową. Ma to związek z odpowiednią liczbą egzemplarzy danego modelu potrzebnych do zbudowania rzetelnej statystyki.
Średnia ilość usterek dla wszystkich modeli:
Wiek aut |
Brak usterek |
Drobne usterki |
Poważne usterki |
2-3 lata |
84,2% |
6,7% |
9,1% |
4-5 lat |
74,1% |
11,1% |
14,8% |
6-7 lat |
64,8% |
14,0% |
21,2% |
8-9 lat |
55,7% |
15,4% |
28,8% |
10-11 lat |
48,9% |
17,7% |
33,3% |