Fot. Autotrader.pl
Saaby to auta objęte kultem, wobec których ciężko mieć stosunek ambiwalentny. Można je albo kochać, albo nienawidzić. Opisywana tu otwarta wersja 9-3 jest tak naprawdę kontynuacją drugiej generacji modelu 900 Cabrio. Zyskała jednak na wyposażeniu i komforcie oraz otrzymała zmodyfikowane, bardziej precyzyjne zawieszenie. Model ten produkowany był w latach 1998 - 2002 (do 2003 roku powstawały auta przeznaczone na rynek skandynawski).
Poza samym (dla wielu - wystarczającym) faktem, że jest to Saab, 9-3 chwalony jest przez właścicieli za mocne i bardzo elastyczne silniki. Znajduje się wśród nich m. in. kilka wariantów jednostek 2-litrowych, oferujących moc od 130 do ponad 200 koni mechanicznych. Efekt tego można niestety łatwo zauważyć podczas wizyt na stacji benzynowej. Jeśli jednak należycie do osób, dla których zużycie paliwa nie jest najistotniejszą kwestią przy podejmowaniu decyzji o zakupie auta, warto poszukać specjalnej wersji Viggen. Pod maską, kryje się bowiem 230-konny silnik o pojemności 2,3 l, pozwalający rozpędzić auto do setki w czasie zaledwie 6,4 sek. i podróżować z prędkością maksymalną równą 254 km/h.
Saab 9-3 nie cierpi na jakieś szczególnie poważne przypadłości. Jest to dosyć ważne, gdyż ceny części zamiennych do najtańszych nie należą, a i wyspecjalizowanych w obsłudze Saaba warsztatów jest jak na lekarstwo.
A co jeśli liczy się dla Was przede wszystkim silnik? Jest pewna Toyota, która sprosta Waszym oczekiwaniom.
Saab 9-3 - ogłoszenia
Saab 9-3 - koszt części zamiennych