REKLAMA

Auto po gradobiciu - jak wygląda naprawa?

auto po gradobiciu

auto po gradobiciu (materiały prasowe)

Usuwanie wgnieceń z lakierowaniem i bez

Napraw związanych z gradobiciem możemy dokonać na dwa sposoby. Pierwsza z nich opiera się na ogólnym naprostowaniu dachu i innych części karoserii i późniejszym "zaszpachlowaniu" oraz lakierowaniu powierzchni. Ten sposób możemy zastosować w przypadku starszych pojazdów, które z założenia nie wyglądają już najlepiej. Ten sposób naprawy lakieru sprawdzi się również w przypadku, gdy auto ma na sobie już pewną warstwę nieoryginalnego lakieru.

Jeśli chodzi o usunięcie wgniecenia (wgnieceń) na karoserii stosunkowo nowego samochodu, warto naprawiać ją bardziej zachowawczo. Jeśli zakład blacharsko-lakierniczy umiejętnie "wyciągnie" wgniecenia na powierzchnię naszego nowego auta, niewiele stracimy na wartości pojazdu. Ta metoda nie przyda się jednak przy usuwaniu wgnieceń z samochodu już szpachlowanego. Przy wyrównywaniu powierzchni farba zacznie zwyczajnie pękać i pozostawiać uciążliwe ślady.

Metody usuwania wgnieceń bez lakierowania

Nowe auto będzie najczęściej naprawiane bez lakierowania. Wszystko po to, aby wóz wciąż był wart jak najwięcej. W zależności od rozmiaru odkształceń powstałe wgniecenia naprawia się na kilka sposobów. Jeśli jednak skala uszkodzeń tego wymaga, stosowane jest połączenie kilku metod.

Najpowszechniejsza polega na zdjęciu uszkodzonych części karoserii i wyrównywaniu wgnieceń przy pomocy prętów. Jeśli taka naprawa jest niewystarczająca, do uszkodzonej blachy przyczepia się elementy, które zostaną następnie pociągnięte przez specjalny młotek. Inną metodą jest przyklejanie do naruszonego miejsca wspomnianych elementów naprawczych. Z użyciem dźwigni są one przemieszczane w celu eliminacji uszkodzenia.

Auto po gradobiciu a ubezpieczenia

Jeśli chcesz, aby naprawę auta pokryło ubezpieczenie, upewnij się, że masz wykupione autocasco. W innym wypadku do dyspozycji pozostają Ci serwisy i fachowcy od napraw blacharskich.

Naprawa i jej ceny nie są stałymi wartościami. Nowszy samochód wymaga innego podejścia niż leciwe auto. Ważne, aby do usuwania przystąpić z pomocą najbardziej doświadczonych fachowców. Wbrew pozorom niwelacja wgnieceń wymaga dokładności - umiejętności mają tu także duże znaczenie. Koszt naprawy zależy od kategorii wgnieceń i faktycznych efektów gradobicia. Czasami pojazd wymaga nie tylko naprawy blacharki, ale także wymiany szyby i innych części. Koszty są ustalane na oględzinach i różnią się w zależności od tego, jak trudne do naprawy elementy zostały uszkodzone. Niektóre z aut są bardziej kompaktowe, a zatem mają mniejszą powierzchnię blacharską. Z drugiej strony, części takie jak słupki czy inne niestandardowe fragmenty nadwozia (klapa bagażnika, maska) mogą spowodować dodatkowe wydatki.

Grad - jak uniknąć wgnieceń i konsekwencji opadów?

W ciągu wielu lat unikałeś wypadków i wyrobiłeś wysokie zniżki? Niestety po gradobiciu możesz je utracić. Bez wątpienia taka niezależna od nas szkoda w aucie oznacza frustrację i nerwy. Jeszcze gorzej, jeśli ubezpieczalnia nie przyjdzie z pomocą.

Chcąc uchronić swój lakier i stan naszych samochodów, musimy zastosować się do kilku powszechnie znanych zasad. Nie ruszajmy w podróż, jeśli zapowiadane są silne opady, gradobicia lub burza. Gdy pogoda jest wątpliwa, szukajmy miejsca do zaparkowania, które będzie zadaszone. Samochód nie może być też zaparkowany pod masywnymi drzewami - uszkodzenie może wywołać także uderzenie gałęzi.

Ważne, aby w miarę możliwości garażować auto i unikać lakierowania na własną rękę. Amatorskie naprawy szpachlą napsują nam krwi po gradobiciu. Dobrze jest też zainwestować w odpowiednie ubezpieczenie. Pogoda staje się coraz bardziej nieprzewidywalna, a nowe samochody - niestety - coraz delikatniejsze. Dodatkowa inwestycja w autocasco sprawi, że unikniemy kosztownej wizyty w warsztacie opłaconej z własnej kieszeni.

Add comment