vw, sinik TSI
Wtrysk bezpośredni jest od wielu lat popularny w silnikach Diesla. Dzięki nowoczesnym układom Common Rail począwszy od 1997 roku silniki wysokoprężne zmieniły wizerunek i obecnie są kojarzone z dynamiką jazdy oraz oszczędnością. Obecnie już co drugi nabywca nowego samochodu w Niemczech sięga po wersję z silnikiem Diesla. Równolegle rozwijają się także układy bezpośredniego wtrysku benzyny, który staje się standardem. W połączeniu z downsizingiem i turbodoładowaniem, układ bezpośredniego wtrysku benzyny obniża zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 o ok. 12%. Dodatkowo, udoskonalone silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim zyskują na mocy i dynamice jazdy.
Z punktu widzenia użytkownika:
Nowoczesny system bezpośredniego wtrysku paliwa to nie tylko oszczędność i lepsza dynamika, ale także polepszenie kultury pracy jednostki wysokoprężnej. Postępujący downsizing, czyli zastępowanie większych jednostek mniejszymi o zbliżonych parametrach, by sprostać coraz surowszym wymaganiom odnośnie ochrony środowiska, sprawia, że nowoczesne jednostki napędowe są wydajniejsze i oszczędniejsze, ale jednocześnie ich późniejsza eksploatacja jest droższa (serwis, awarie). W praktyce często nie okazują się one też tak oszczędne, jak deklarują to producenci.