REKLAMA

Renault Laguna

Fot. Renault

Za sprawą drugiej generacji Laguny Renault postanowiło otworzyć nowy rozdział w swojej historii. Francuski producent postanowił stworzyć auto nowoczesne, atrakcyjne stylistycznie, komfortowe (choć nie najprzestronniejsze) i bezpieczne. Model ten jako pierwszy uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. W ofercie pojawiły się ciche i oszczędne turbodiesle dCi. Auto wyposażono też w wiele gadżetów, które w tamtym okresie były prawdziwą nowością. Zamiast standardowego kluczyka zastosowano specjalną kartę, a ciśnienie w oponach kontrolowały czujniki. Niestety te dwa elementy bywały nad wyraz zawodne. Projektowi samochodu nie można wiele zarzucić, ale trafił on na rynek niedopracowany, co było przyczyną licznych usterek, zwłaszcza w egzemplarzach z pierwszych lat produkcji. Użytkownicy Laguny II najczęściej narzekają na błędy rozbudowanej elektroniki, nietrwałe zawieszenie i niską żywotność turbin w przypadku jednostek wysokoprężnych. Za to jednostki benzynowe uchodzą za bezproblemowe.

Renault Laguna II (2001-2007) - opinie Moto.pl

Wysoką usterkowość Laguny II widać w raportach Dekry (niemal we wszystkich kategoriach po oczach bije czerwony kolor). Znacznie lepiej jest w przypadku następcy. Trzecia generacja modelu może się pochwalić nawet kilkoma zielonymi wskaźnikami. To jeszcze nie szczyt niezawodności, ale bardzo duża poprawa pod kątem niezawodności. O pewności renault świadczy chociażby wydłużona gwarancja na okres trzech lat z limitem 150 tys. km. Samochód z silnikiem 2.0 dCi wypadł bardzo dobrze podczas wielu testów długodystansowych.

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

Renault Laguna IIRenault Laguna II

Add comment