turbodoładowanie
Ważne jest również, by użytkownik utrzymywał odpowiedni poziom oleju w silniku i by jakość środka smarnego była zgodna z instrukcją obsługi. W silniku z turbodoładowaniem istotne jest też precyzyjne przestrzeganie terminów wymiany oleju. Trzeba też zwracać uwagę na jakość tankowanego paliwa, czystość filtra paliwa i stan filtra powietrza, by w gazach spalinowych nie było cząstek stałych niszczących łopatki turbiny. Dlatego nie wolno ignorować terminów wymiany filtrów i tankować paliwo w renomowanych placówkach.
Jeszcze inny problem występuje w przypadku turbosprężarek z turbinami o zmiennej geometrii łopatek. Przy spokojnej, codziennej eksploatacji, gdy silnik pracuje głównie w zakresie niskich obrotów, łopatki ulegają po pewnym czasie zapieczeniu. Receptą na uaktywnienie łopatek i ich ?rozruszanie? jest wykorzystywanie silnika w pełnym zakresie obrotów, przynajmniej co jakiś czas. Koszty dodatkowego paliwa, zużytego przy bardziej dynamicznej jeździe będą i tak niewspółmiernie niskie w porównaniu z kosztami naprawy unieruchomionych, zatartych łopatek turbiny.
VW Beetle Turbo
VW Beetle Turbo
VW Beetle Turbo