REKLAMA

Jak zabezpieczyć samochód przed korozją?

kontrola pojazdu

kontrola pojazdu (materiały prasowe)

Dlaczego zabezpieczenie antykorozyjne jest takie ważne?

Auto należy chronić przed pojawieniem się korozji. Nie chodzi tylko i wyłącznie o estetykę auta. Owszem, rdza na karoserii to nie jest piękny widok, ale chodzi o coś znacznie ważniejszego. Duże ogniska rdzy to ryzyko niezaliczenia badania technicznego. Niestety w przypadku samochodu starszego może się okazać, że koszty naprawy są znacznie wyższe od aktualnej wartości auta i lepiej będzie się go pozbyć.

Jednak estetyka to najmniejszy problem, ponieważ w grę wchodzi również bezpieczeństwo w trakcie jazdy. Warto chronić auto przed korozją, ponieważ nie ma pewności, jak zachowają się skorodowane elementy podczas nawet niegroźnie wyglądającej kolizji. Warto dbać o samochód, ponieważ zardzewiałe elementy mogą być bezpośrednią przyczyną wypadku. Jeśli na aucie pojawi się ognisko, rdzą mogą się "zarażać" kolejne części pojazdu. Szczególnie niebezpieczna jest korozja w okolicach układu chłodniczego. Może ona rozchodzić się po obwodach elektrycznych, przez co będą się przegrzewać, a izolacja topić.

O ile korozja na elementach przykręcanych do nadwozia to nie koniec świata, ponieważ można je wymienić nawet samodzielnie, tak rdzewienie takich elementów, jak błotniki, progi czy podłoga, już nim jest. Ich wymiana to konieczność cięcia, spawania, wiercenia, a na koniec okazuje się, że z portfela ubyło kilka tysięcy złotych.

Jak zabezpieczyć auto przed korozją?

Jak już wspomnieliśmy auta, które zjeżdżają z taśm produkcyjnych, mają fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne, jednak nie jest ono wystarczające. Pojawienie się korozji to nie tylko efekt poruszania się na zasolonych drogach, ale również dowód na to, że producent szczędził lakieru czy korzystał z gorszej jakości materiałów. Na rynku jest wiele aut i każde z nich jest mniej lub bardziej podatne na rdzę, dlatego warto od czasu do czasu pokryć podwozie czy karoserię środkiem antykorozyjnym.

Aby nie martwić się o rdzę na swoim aucie, możesz pokusić się o wykonanie dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego. Czy konserwacji możesz podjąć się sam? Oczywiście, do wykonania zabezpieczeń antykorozyjnych, nie jest konieczna wizyta w warsztacie, jednak warto posiadać choćby elementarną wiedzę w tym zakresie. W sklepach można znaleźć różne preparaty antykorozyjne, dzięki którym konserwacja przebiegnie sprawnie i będzie stanowić ochronę przed pojawieniem się ognisk rdzy na samochodzie.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia samochodu wymaga posiadania podnośnika. W celu ochrony podłogi oraz kolumn warto je czymś okryć. Przed rozpoczęciem konserwacji, należy oczyścić powierzchnię podwozia z rdzy oraz zabrudzeń. Najlepiej nałożyć masę zabezpieczającą przed wysokim ciśnieniem. Można posłużyć się również preparatem do mycia silników oraz innych podzespołów. Jeśli podwozie zaatakowała rdza, trzeba zetrzeć ognisko do czystej blachy. Później nadchodzi pora, aby rozpocząć konserwację podwozia pojazdu. Najlepiej zastosować środek na bazie wosków, które zasychając, tworzą powłoki ochronne samochodów.

Konserwacja profili zamkniętych oraz nadwozia

Karoserię można zabezpieczyć za pomocą preparatu z żywicą syntetyczną. Tworzy on powłokę ochronną na karoserii. Taki środek można kupić już za ok. 15 złotych. Jeśli chcesz jeszcze lepiej chronić lakier, warto zastosować preparat z woskiem samochodowym. W zestawach znajduje się aplikator oraz ściereczka. Podobnie jak w przypadku podwozia, nadwozie przed nałożeniem środków konserwujących trzeba oczyścić, a dopiero potem wziąć się za tworzenie powłoki.

Konserwacji profili zamkniętych lepiej dokonać w warsztacie. Specjaliści skorzystają z najwyższej klasy narzędzi, dzięki czemu proces przebiegnie sprawnie, a tym samym ty będziesz miał pewność, że korozję zwalczono na dobre. Zabezpieczenia antykorozyjne powierzchni profili wykonuje się za pomocą techniki pneumatycznej. Środek na bazie wosku wtłaczany jest do poszczególnych profili zamkniętych samochodu. W przypadku niektórych aut może się okazać, że konieczne jest wiercenie, ponieważ producent pojazdu nie zastosował otworów technologicznych.

Z rdzą nie ma żartów

Każde auto jest narażone na występowanie korozji. Samochody trzeba zabezpieczać, by po jakimś czasie nie okazało się, że podwozie czy karoseria nadaje się do wymiany. Rynek oferuje wiele preparatów, dzięki którym twoje auto będzie bezpieczne.

Add comment