fot. Volkswagen
Dla nowego Passata przygotowano 10 nowych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowieniem. Moc plasuje się w widełkach od 120 KM do 280 KM - tak więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Oczywiście (w dzisiejszych czasach każdy producent o tym wspomina) obniżono zużycie paliwa i emisję CO2 o 20%. Ekologia przede wszystkim! Każdy silnik wyposażony jest w system Start-Stop oraz tryb rekuperacji. Opcją jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG, w najmocniejszy silnikach DSG montowane jest seryjnie.
Ósma generacja Volkswagena Passata doczekała się wersji z napędem hybrydowym plug-in. Na pokładzie będą pracować dwa silniki: 156-konna jednostka benzynowa i silnik elektryczny o mocy 108 koni mechanicznych. Nowy Passat będzie mógł pokonać 50 km tylko na napędzie elektrycznym. Z mocą systemową 155 kW/ 211 KM będzie to najmocniejsza hybryda plug-in w gamie Volkswagena.
Benzynowe silniki TSI zaczynają się od najsłabszej 125-konnej jednostki. Kolejna propozycja to czterocylindrowy TSI o pojemności 1.4 litra i mocy 150 KM (posiada funkcję aktywnego odłączania cylindrów). Volkswagen chwali się, że potrzebuje on jedynie 4,9 litra benzyny na 100 km. Pozostałe benzyniaki to jednostki o mocy: 180 KM, 220 KM i 280 KM. Dwa najmocniejsze silniki sprzedawane są ze skrzynią biegów DSG w standardzie, podobnie jak 156-konny silnik z hybrydy.
Jeżeli interesuje nas silnik wysokoprężny to podstawową propozycją Volkswagena jest TDI o mocy 150 KM. Diesel zadowoli się tylko 4,1 litra na 100 km. W ofercie znajdują się jeszcze dwa znacznie mocniejsze turbodiesle - 190 KM i 240 KM. Volkswagen szczyci się zwłaszcza tym ostatnim. Z 2-litrowego czterocylindrowca wyciśnięto aż 240 KM. Pozwala to rozpędzić się Passatowi do 240 km/h, a przy tym nie generuje szalonego spalania (tylko 5,3 litra przy normalnej jeździe). Volkswagen z najmocniejszym turbodieslem sprzedawany jest tylko w wersji ze skrzynią DSG i napędem na 4 koła 4MOTION.
fot. Volkswagen