Jeszcze kilka dekad temu większość części poddawana była regeneracji. Wynikało to z prostego rachunku. Koszty regeneracji były niższe, niż koszt zakupu nowej części (w naszych ówczesnych warunkach ekonomicznych często niedostępnej). Dziś jest podobnie. Decydują koszty.
Regeneracja sprawdza się zwłaszcza w przypadku bardzo drogich części, jak turbosprężarki, układy wtryskowe, czy przekładnie kierownicze. Potrzeby rynku sprawiły, że pojawiły się wyspecjalizowane warsztaty zajmujące się regeneracją konkretnych podzespołów. Przykładowo turbosprężarka poddana profesjonalnej regeneracji będzie miała żywotność porównywalną z nową, ale jej koszt będzie zazwyczaj o ponad 50% niższy od zupełnie nowej.
Czasem jednak za decyzją o wyborze części regenerowanych stoi nie cena, a brak zamienników. Dotyczy to chociażby zacisków hamulcowych w niektórych pojazdach. Jedynym wyjściem z takiej sytuacji staje się więc wybór podzespołów odnowionych przez wyspecjalizowane w tym zakresie serwisy.
Jak dbać o samochód wyposażony w turbosprężarkę?