fot. Skoda
Silniki zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG) stały się już poważną alternatywą w samochodach produkowanych seryjnie. Wybór samochodu osobowego jest opłacalny już przy rocznym przebiegu 7000 km. Gaz ziemny jest nawet o 50% tańszy od benzyny. W porównaniu do konwencjonalnego silnika benzynowego emisję CO2 można zmniejszyć o 25%. Układ CNG Bosch umożliwia rozruch pojazdu z wykorzystaniem gazu, co pozwala cały czas korzystać z tańszego paliwa.
Z punktu widzenia użytkownika:
Niestety w naszym kraju użytkowanie samochodu zasilanego gazem ziemnym jest kłopotliwe z racji niewielkiej, niewystarczającej liczby stacji oferujących to paliwo. O ile pod względem ilości stacji LPG jesteśmy prawdziwa potęgą, to sieć punktów tankowania CNG jest u nas jeszcze w powijakach. Czemu koncerny paliwowe nie są zainteresowane ich rozwojem? Bo w Polsce jest mało aut z silnikami zasilanymi tym paliwem. Błędne koło...