Audi E-tron GT i Audi RS 3
Audi E-tron GT będzie najmocniejszym elektrycznym modelem producenta spod znaku czterech pierścieni. To czterodrzwiowy samochód, który ma łączyć w sobie mocny napęd, agresywną stylistykę nadwozia i imponujące osiągi. W zależności od wybranej wersji napędy elektryczne będą generować moc 350 kW (476 KM) lub 440 kW (598 KM). Średnie zużycie energii w cyklu mieszanym mieścić się będzie między 21.6–19.9 kWh/100 km, a zasięg szacowany jest na 487 km. Marka z Ingolstadt zaprezentowała również nowe RS 3 z 5-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l i mocy ponad 400 KM.
Audi (materiały prasowe)
Alfa Romeo Tonale
Po raz pierwszy koncepcyjny model Alfa Romeo Tonale został zaprezentowany na genewskich targach w 2019 r. Natomiast na ten rok zaplanowany jest debiut samochodu produkcyjnego, ale nie wiemy jeszcze kiedy pojawi się w sprzedaży. W ofercie ma znaleźć się wersja z napędem na przód lub obie osie, a w palecie silników oprócz motorów benzynowych i diesli znajdziemy również warianty hybrydowe - również w technologii plug-in.
BMW i4
Produkcja pierwszego w pełni elektrycznego gran coupe rozpocznie się w 2021 r. i ma to otworzyć nowy rozdział w historii marki BMW. Czterodrzwiowy sedan ma rozpędzać się do "setki" w około 4 sekundy. Pojemność akumulatorów w BMW ma pozwolić na pokonanie dystansu 600 km bez konieczności ładowania. Elektromobilne geny BMW i4 potwierdza przede wszystkim futurystyczne wnętrze, które łączy nowoczesność i intuicyjną obsługę pojazdu.
Wnętrze samochodu BMW i4 (materiały prasowe)
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N to hot-hatch inspirowany rajdową wersją WRC. Mały prześwit, aerodynamiczna konstrukcja w połączeniu z niewielką masą własną i z silnikiem 1.6 T-GDi o mocy 204 KM ma sprawić, że koreański kompakt stanie się kilerem na torze. Wyposażony będzie w system kontroli startu, a także 5 trybów jazdy, które optymalizują ustawienia silnika, zawieszenia i układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy.
KIA Sorento PHEV
Nowa KIA Sorento w wersji PHEV może stać się świetnym rozwiązaniem dla fanów SUV-ów. Ceny rozpoczynają się od 195 900 zł, a producent daje 7-letnią gwarancję lub do przebiegu 150 tys. km. Hybrydowa odmiana flagowego Koreańczyka w swoim układzie napędowym łączy dwa silniki - benzynowy 1.6 (180 KM) oraz elektryczny o mocy 91 KM. Jak zapewnia producent, w trybie elektrycznym auto może przejechać od 57 do nawet 70 km.
Mercedes-Benz EQA
W styczniu zwiększyła się rodzina samochodów elektrycznych Mercedesa. Obok EQC pojawi się EQA, który jest teraz najmniejszym SUV-em w gamie marki. Bazowy egzemplarz EQA 250 o mocy 140 kW (190 KM) i zasięgu 424 km kosztuje 199 000 zł. Mercedes wyposażony jest w wiele systemów wspomagania kierowcy, a także multimedia zintegrowane ze smartfonami. Pod względem stylistyki EQA postępuje tropem EQC: klasyczny design zamiast futurystycznych kształtów charakterystycznych dla elektryków.
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai debiutując w 2007 roku był jednym z pierwszych cross-overów na rynku. Tylko w Europie sprzedano ponad trzy miliony sztuk tego auta. 3. generacja stylistyką nawiązuje do poprzedników, jednak teraz Japończyk wydaje się być bardziej muskularny. Przyczynił się do tego większy rozstaw osi, podkreślone nadkola, a także 20-calowe felgi, które są nowością. Nowy model ma w palecie silników układy mild hybrid, a także system e-POWER.
Peugeot 508 Sport Engineered
Wersje sedan i SW Peugeota 508 to pierwsze modele francuskiego producenta z serii Peugeot Sport Engineered, w której mają znaleźć się auta o wyczynowych osiągach. Ta gama otrzymała nową identyfikację wizualną wykorzystującą motyw ukośnie ułożonego potrójnego śladu pazurów w neonowym kolorze Kryptonite, co ma być jej znakiem rozpoznawczym. Nowa generacja 508 opierać się będzie na silnikach elektrycznych.
Peugeot 508 Sport Engineered (materiały prasowe)
Porsche 911 GT3 z prędkością maksymalną 320 km/h
Wyczynowe 911 GT3 7. generacji zostało częściowo przedstawione w jednej z reklam. Powstało w ścisłej współpracy z Porsche Motorsport, a rozwiązania znane z wyścigów zostały wprowadzone do modelu produkcyjnego jeszcze skrupulatniej. Częściowo zostało przedstawione w jednej z reklam. Czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser bazuje na układzie napędowym 911 GT3 R przetestowanym na wyścigach długodystansowych. Generowana moc ma przekraczać 500 KM, a pierwsza "setka" na prędkościomierzu pojawia się po 3,4 sekundy.
Porsche 911 GT3 (materiały prasowe)
Skoda Fabia
Wygląd nowej Skody nadal pozostaje tajemnicą. Czesi opublikowali jedynie kilka zdjęć szpiegowskich. Najnowsze doniesienia wskazują, że auto jest poddawane ostatnim testom przed światową premierą. Zdradzają, że priorytetem jest bezpieczeństwo i optymalizacja aerodynamiki.
Toyota Mirai
Toyota zaprezentowała drugą odsłonę elektrycznej Mirai zasilanej wodorem oczyszczającej powietrze. Jak twierdzą Japończycy, zestaw ogniw paliwowych jest teraz lżejszy o 42% w porównaniu z poprzednikiem. Auto jest również od niego oszczędniejsze - w zależności od wariantu w cyklu mieszanym zużywa między 0,79-0,89 kg wodoru/100 km.
Volkswagen Golf R
Najnowszy Golf R jest najmocniejszy wśród dotychczasowych modeli. Przyśpieszenie do "setki" zajmuje mu 4,7 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W opcji występuje wariant R-Performance, który rozpędza się do 270 km/h. Imponujący moment obrotowy 420 Nm i napęd na cztery koła sprawia, że niemieckie auto świetnie sprawdzi się jako torowa zabawka.