Pojemność bagażnika ma znaczenie!
Przepastny bagażnik to wizytówka m.in. Citroena C5 I w wersji kombi. Ten samochód nie jest może zbyt popularny na rynku wtórnym, ale imponuje trwałością. Za około 10 tysięcy złotych powinniśmy znaleźć egzemplarz, gdzie "wrodzony", spory kufer świetnie zgra się z wydajnym i prostymi w naprawie benzyniakami o pojemności 1.8 i 2 litrów lub z dobrymi silnikami diesla. Na dobrą sprawę jedynym mankamentem tego pojazdu może być przestarzałe, niemniej przestronne wnętrze.
Duży bagażnik w aucie z silnikiem benzynowym
Pod względem przestronności i funkcjonalności zainteresować powinien nas charakterystyczny "kombiak" - Ford Focus II. Choć gama silników w tym modelu była stosunkowo szeroka, warto wybrać silnik benzynowy (polecany: 1.6 l), niewyposażony w instalację gazową. Przyjmuje się, że ten model (produkowany w latach 2005-2010) gwarantuje niskie koszty eksploatacji, a także przyzwoity komfort jazdy.
Jeden z najlepszych samochodów pod względem pojemności bagażnika...
To Opel Vectra C kombi. Producent przewidział tu ogromny bagażnik o pojemności co najmniej 530 litrów. Vectra tej generacji to naprawdę duży samochód, którego zaletą jest także funkcjonalne wnętrze. Po złożeniu siedzeń auto może mieć znacznie większy kufer - osiągnie on wtedy niemal trzykrotność początkowej wartości. Takie możliwości mają praktycznie tylko SUV-y. W swojej klasie ten Opel nie ma sobie równych.
Rynek wtórny oferuje samochody, które mają często bardzo bogate wyposażenie. Pod maską dobrze pracowały silniki benzynowe - 1.6, 1.8, 2.0, a także diesle 1.9 z common-rail. Na desce rozdzielczej panuje porządek. Większość przycisków jest rozmieszczona odpowiednio, a kształty zabudowy kokpitu sprawiają, że przestrzeń w aucie zwiększa się jeszcze bardziej.
Napęd 4x4 i komfortowe wnętrze
Rozważając funkcjonalne auto, nie można przejść obojętnie obok VW Golfa. Mamy w nim do czynienia z przestronnym wnętrzem, a układ napędowy może występować nawet w układzie 4x4. Golf Variant, czyli Golf Kombi to jedno z aut, które przetrwało już wiele lat... i wiele właścicieli, dlatego należy uważać na wyeksploatowane egzemplarze!
Volkswagen będzie miał niedrogie części zamienne, a jeśli chodzi o bardziej zaawansowane układy - zarówno w przypadku napędu na przednie koła, jak i w wozach z napędem na cztery koła - Golfy są bardzo trwałe i jeżdżą "prawie" jak SUV. Które silniki warto rozważyć? Dobrze działały niemal wszystkie. Benzyniaki - poza wariantem 1.6 FSI - dobrze przyjmowały instalację LPG, a moc silnika była dużym atutem w turbodoładowanym 1.8 czy 2.0. Alternatywą dla małego Golfa może być pakowny SUV - Volkswagen Touareg, który był doceniany przez kierowców w czasach swojej świetności. Pod maską pracowały potężne Diesle - do 5 litrów pojemności. Zdarzają się jednak opinie, które wskazywały, iż po pewnym czasie użytkowania pojawiała się duża ilość awarii, wpływająca negatywnie na reputację auta niemieckiego producenta.
Dobre auto segmentu B
Nadwozie Hondy Jazz I może nie przykuwało uwagi estetów, ale... pozwalało zagospodarować we wnętrzu bardzo pojemny bagażnik, o którym inne auta segmentu B mogły tylko pomarzyć. Jaki silnik wybrać w przypadku tego auta? Wybór nie jest duży - prosta jednostka 1.2 lub 1.4 będzie w zupełności wystarczająca do codziennej jazdy.
Co jeszcze warto polecić z większych modeli?
Dużym zainteresowaniem na rynku cieszą się również Toyota Avensis T22, Peugeot 307 I czy egzotyczna Dacia Lodgy. W japońskim aucie może irytować jakość zastosowanych plastików, ale samo wnętrze jest duże i przestronne. Zawiedzeni będą miłośnicy Diesla, Avensis najlepiej sprawował się z benzyną pod maską. We francuskiej 307-ce dobrze pracowały Diesle, natomiast kokpit był przestronny.