fot. Volkswagen
Nikogo nie zdziwi, że Niemcy z koncernu VAG przygotowali dla Passata trzy wersje wyposażenia. Są to znane z poprzednika warianty: Trendline, Comfortline oraz Highline.
Passat Trendline To podstawowa wersja ósmej generacji Passata. Volkswagen chwali się, że już podstawa jest świetnie wyposażona. Jak to wygląda w rzeczywistości? Na pokładzie Trendline znajdziemy: system Start-Stop, tryb rekuperacji, 16-calowe felgi (z oponami 215), diodowe światła tylne, chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem, regulację wysokości przednich foteli, centralny zamek z pilotem, Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę obszytą skórą, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz 3 - strefową klimatyzację automatyczną.
Passat Comfortline W Comfortline znajdziemy oczywiście wszystko to co w niższej wersji plus: chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system ParkPilot (czujniki parkowania z przodu i z tyłu) oraz tempomat. Seryjne są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.
Passat Highline Decydując się na topową wersję Highline dostaniemy jeszcze: chromowaną listwę na osłonie chłodnicy, reflektory przeciwmgielne, chromowaną listwę wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne z innowacyjną koncepcją świetlną, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, eleganckie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej(pod tą groźną nazwą kryje się szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte Alcantarą i skórą, ogrzewanie przednich foteli, kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny Premium, aktywny tempomat ACC. Wersje z najmocniejszymi silnikami są wyposażone w diodowe reflektory, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku.
Nie powinniśmy też zapomnieć o pakietach R-Line. We wnętrzu: tapicerka ze skóry, multifunkcyjna kierownica sportowa obszyta skóra z dźwigienkami zmiany biegów (skrzynia DSG), nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz czarna podsufitka. Na zewnątrz Passat otrzymuje groźniejsze zderzaki, chłodnicę z logo R-Line, chromowane końcówki wydechu w kształcie trapezów, poszerzone progi, spojler na dachu (w wersji Variant), czarny dyfuzor.
fot. Volkswagen