Wyłącznik systemu start/stop
Już dziś co drugi produkowany w Europie Zachodniej samochód jest wyposażony w układ Start/Stop. W wielu modelach pojazdów funkcja ta jest standardem dostępnym bez dopłaty - od małych i tanich samochodów, aż po limuzyny klasy wyższej. Układy Start/Stop obniżają zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 w nowym europejskim cyklu jezdnym (NEFZ) o maksymalnie 5%, a w cyklu stricte miejskim nawet o 8 %. Przy dużej intensywności ruchu ulicznego, zwłaszcza w godzinach szczytu, potencjał oszczędności jest jeszcze większy.
Z punktu widzenia użytkownika:
System Start/Stop jest już niemal wszechobecny w nowych samochodach, wyposażane są w ten element nawet modele sportowe. Układ rzeczywiście obniża zużycie paliwa, ale potrafi być irytujący, ponieważ w autach nie wszystkich marek działa szybko i płynnie. W niektórych przypadkach silnik włącza się zbyt wolno, co jest irytujące. Jeśli ktoś jednak nie chce z tego rozwiązania korzystać, może je wyłączyć za sprawą jednego przycisku. Niestety nie we wszystkich samochodach można to zrobić na stałe. Znacznie częściej po ponownym ręcznym uruchomieniu silnika lub zmianie trybu jazdy, system Start/Stop ponownie się aktywuje.